Ik houd van plaatjes kijken, dat is een algemeen bekend gegeven voor de mensen die mij kennen. Ik heb boeken in de kast staan met alleen maar prenten en platen erin. Het liefste uit de tijd dat er op sigarettenpakjes en coca cpompola flesjes pin ups stonden en de benzinestations nog bestonden uit leuke schattige pompjes in een vrolijk kleurtje.

Sinds kort is daar als toevoeging op deze verslaving: Pinterest. Ik zit hele dagen plaatjes te kijken in verschillende categorieën waarbij ik ook regelmatig dezelfde langs zie komen. En bij heel veel foto’s denk ik: Oh dat zou ik toch zelf ook eens moeten fotograferen. Gek genoeg kom ik de desbetreffende mooie foto momenten nooit tegen.

lucky strikeDes al niet te min is het heerlijk om het internet af te struinen tijdens een niet zo geslaagd college opzoek naar prachtige plaatjes, fantastische kliekjes en geniale quotes.

Mijn Pinterest staat dan ook binnen een week al helemaal vol gebombardeerd. En het liefst zou ik elk plaatje dat ik vind op deze blog willen plakken, maar helaas gaat dit niet lukken. Deze waarnemingen kunnen mijn dag opvrolijken. Als het regent buiten ga ik opzoek naar mooie witte stranden met een azuurblauwe zee en palmbomen om onder te liggen. Terwijl de meeste mensen hier depressief van worden, gaat bij mij het zonnetje in mijn bolletje schijnen.

Als ik kijk naar de zwart wit foto’s die langs komen van de tijd dat roken nog niet ongezond was en rijkelijk werd aangeprezen, dat de restaurants nog dinerbestonden uit gezellige auto banken waar mannen met hoeden op zaten en vrouwen met uitgepuilde borsten, dat je met zijn alle op de achterbank van een auto zat en dat ook de voorbank niet bestond uit twee stoelen, dan vraag ik mij af: hoe zou het zijn om in die tijd te leven. Het ziet er allemaal zo zorgeloos uit. Nog geen superdeluxe telefoontjes die de hele dag aan je hoofd zeuren, geen spiegelreflexcamera met allemaal speciale effecten, maar gewoon een simpele mooie camera waarbij je naar de sigarenboer kon die in een achterkamertje je foto’s wel even afdrukt. Die foto’s en die wereld vind ik het mooiste om te zien!cafe